Zion National Park

Grand Canyon

Joshua Tree National Park

Rondreis door Amerika Rondreis West USA

In 2009 maakten we onze eerste reis naar Amerika. Hieronder vind je een globaal reisverslag en links naar de verschillende dagen, tijdens onze eerste vakantie naar Amerika.

Deze rondreis gaat langs de Westkust van Amerika en is met een goede voorbereiding zelf te organiseren. Los Angeles, Las Vegas, de Grand Canyon en San Francisco zijn enkele hotspots tijdens deze 26 daagse rondreis langs de Westkust van Amerika.

Rondreis Westkust Amerika

Deze rondreis begint en eindigt in Los Angeles en gaat tegen de klok in. Er zijn ook veel mensen die starten en eindigen in San Francisco, maar in Los Angeles is het al gauw een paar graden warmer en de zon schijnt er meer. Wanneer je de rondreis relaxed wilt afsluiten, dan is het prachtige strand en de omgeving van Venice Beach zeker een aanrader! De route ziet er als volgt uit:

Dag 1 en 2 in Los Angeles

Vanuit Amsterdam vliegen we naar Los Angeles, waar het 9 uur vroeger is dan in Nederland. Hier halen we de huurauto op en rijden naar het eerste hotel. Op dag 2 blijven we in L.A. en bezoeken Universal Studios in Hollywood.

Dag 3 in San Diëgo

Op dag 3 rijden we van Los Angeles naar San Diego en bezoeken daar Seaworld.

Richting woestijn op dag 4

We verlaten het strand van de Westkust en gaan deze 4e dag richting de woestijnen. In ruim twee uur rijden we van San Diego naar Palm Springs. In Palm Springs bezoeken we PS Aerial Tramway. De Aerial Tramway gaat in c.a. 10 minuten door 5 klimaatzones. Morgen de laatste dag in Californië en op naar Arizona.

Dag 5

Het is alweer dag 5 van de rondreis als we van Palm Springs, via Joshua Tree National Park naar Bullhead city rijden. Langs de route, die we door Joshua Tree volgen, bevinden zich vele stops met prachtige uitzichten. We hebben voor een overnachting in Bullhead City, Arizona, gekozen vanwege de zéér grote afstand tussen Palm Springs en de Grand Canyon. Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover.

Dag 6 en 7

De Grand Canyon

Dag 6 is aangebroken en via een stukje van de legendarische Route 66 rijden we naar de Grand Canyon.

We verblijven 2 nachten nabij de ingang van het Nationale park, aan de South Rim kant en vliegen met een helikopter over de Grand Canyon.

Dag 8

Van de Grand Canyon gaan we op dag 8 van deze reis via Horseshoe bend richting Lake Powell en overnachten in Page.

Morgen trekken we noordwaarts en verlaten op dag 9 van deze reis de staat Arizona. De volgende Nationale parken bevinden zich in de staat Utah.

Dag 9 en 10

Bryce Canyon en Zion National Park

Op dag 9 staat een bezoek aan Bryce Canyon op het programma. We overnachten vlak buiten het Nationale Park. Een dag later bezoeken we Zion National Park. Bryce Canyon en Zion liggen in het zuidwesten van Utah.

Morgen bezoeken we de vierde staat, Nevada.

Dag 11, 12 en 13

Hoover Dam en Las Vegas

Van het prachtige natuur van Zion gaan we op dag 11 weer de woestijn in. De Hoover Dam bekijken we eerst en dan op naar het bruisende Las Vegas waar we 2 nachten verblijven. Dag 13 brengen we ook nog half door in Las Vegas. We zijn halverwege de rondreis en rijden van Las Vegas naar Bakersfield, waar we 1 nacht verblijven. We zijn weer terug in Californië. Death Valley lijkt ons prachtig, maar we besluiten om het deze reis niet te bezoeken vanwege de hitte.

Dag 14

De grote bomen van Sequoia National Park

Dag 14, een dag voor reuzenbomen in Sequoia National Park.

Dag 15 en 16

Voor dag 15 en 16 staat Yosemite National Park op de agenda. Dit is het laatste Nationale park dat we tijdens deze rondreis gaan bezoeken.

San Francisco op dag 17 en 18

Op dag 17 rijden we weer naar de Westkust van Amerika. In San Francisco blijven we 2 nachten en bezoeken hier de Golden Gate Bridge, Alcatraz en we wonen een wedstrijd bij van de San Francisco Giants.

Laatste week in West Amerika

De laatste week is aangebroken en vanuit San Francisco rijden we langs de westkust terug naar Los Angeles. Tussen San Francisco en Los Angeles verblijven we nog een nacht in Monterey en een nacht in Santa Barbara.

Weer terug in Los Angeles kunnen we nog een paar dagen genieten aan het strand van Venice Beach en we gaan natuurlijk Hollywood in.

Reizen door Amerika

Gratis reisadvies ontvangen?
Ontvang een gratis reisgids
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief Contact