New York Hop on, Hop Off NYC Tours

De open bussen van de Hop-On, Hop-Off Tours zijn erg handig wanneer je grote afstanden moet overbruggen. Met de Metro reis je doorgaans wel sneller, maar dan zie je onderweg ook vrijwel niets. We deden - deels - onderstaande Tours 'gratis' met de New York Pass.

Downtown Tour

Van de Downtown Tour hebben we eigenlijk alleen gebruikgemaakt om naar bezienswaardigheden te gaan.

Eenmaal uitgestapt in het Financial District hebben we vervolgens te voet het 9/11 Memorial bezocht. Het museum was in de afrondende fase van de bouw, maar helaas nog niet open.

Daarna zijn we naar Battery Park gelopen, om vanaf daar met de boot naar het vrijheidsbeeld te gaan. De kaarten, voor een bezoek aan het vrijheidsbeeld, zaten eveneens bij de New York Pass inbegrepen.

Na het bezoek aan Liberty Island hebben we een kleine wandeling gemaakt door het financiële hart van New York. De bekende Charging Bull, Wall Street en de Trinity Church vonden we leuk om te zien tijdens deze wandeling naar 22 Park Row.

Bij 22 Park Row namen we de Hop on, Hop Off Brooklyn Tour.

Brooklyn Tour

Tijdens de Brooklyn Tour zijn we niet uitgestapt. Ons doel van deze Tour was om een globale indruk te krijgen van dit gedeelte van NYC. We verlaten Manhattan via de prachtige Manhattan Bridge. Vanaf de brug heb je een mooi uitzicht op de Brooklyn Bridge, met op de achtergrond de Skyline van het Financial District.

Manhattan Bridge

Langs de Brooklyn Bridge

Aangekomen in stadsdeel Brooklyn reed de bus richting de Brooklyn Bridge. We rijden langs de indrukwekkende op- en afrit. Hiervandaan heb je ook een mooi uitzicht op het One World Trade Center.

Minder hectisch

Wat gelijk opvalt in Brooklyn is dat de sfeer er minder hectisch is dan in Manhattan. Wellicht dat dit gevoel ook wordt veroorzaakt door de relatieve laagbouw. De reusachtige wolkenkrabbers van Manhattan vormen op vele plekken, in het noorden van Brooklyn, het achtergronddecor. We zien rustige straten met leuke winkeltjes, maar ook drukke gedeelten van Brooklyn.

Barclays Center

We rijden langs het Barclays Center, thuishaven van NBA basketbal-team Brooklyn Nets en the New York Islanders uit de NHL ijshockeycompetitie.

Tip: Lees voordat je kaarten bestelt voor een thuiswedstrijd van the New York Islanders eerst dit artikel "the worst seat in American professional sports", van businessinsider.com. In het gigantische gebouw worden ook concerten en andere evenementen gehouden.

Grand Army Plaza

Van Barclays Center is het maar een klein stukje rijden naar Grand Army Plaza. Op de afbeelding de Soldiers' and Sailors' Arch, de toegangspoort tot Prospect Park.

De bus rijdt via het Brooklyn Museum en Brooklyn Botanic Garden, weer terug naar Grand Army Plaza. Als we meer tijd hadden gehad, dan waren we hier uitgestapt.

Zoals eerder geschreven was ons doel om tijdens onze eerste trip naar New York, ook een globale indruk te krijgen van Brooklyn. Tijdens deze trip van 8 dagen bezoeken we in dit stadsdeel ook nog Coney Island.

Aan het eind van de Tour rij je - inmiddels weer terug in Manhattan - ook nog door een gedeelte van Chinatown. Deze Hop-On, Hop-Off Tour duurde ruim twee uur. Bovenstaande tours deden we op dezelfde dag, i.c.m. een aantal bezienswaardigheden. De Uptown Tour hebben we op een andere dag gedaan.

Uptown Tour

Tijdens deze Tour kom je door verschillende stadsdelen. Wij begonnen de tour in het Theater District.

Wanneer je met de bus over Columbus Circle rijdt, dan is dat weer een hele andere ervaring dan dat je het lopend ziet. Op de afbeelding het USS Maine National Monument, aan Columbus Circle. De Uptown Tour loopt langs een groot gedeelte van de westzijde van Central Park. Leuk om alvast vanuit de bus een blik te werpen op het enorme stadspark, we gaan er later fietsen.
Gebouwen in de stadsdelen Upper West Side en Morningside Heights ademen enorme rijkdom.

Amsterdam Avenue

Aan Amsterdam Avenue staat een prachtige kathedraal, The Cathedral Church of Saint John the Divine. Op de afbeelding The Peace Fountain. Deze staat naast de kathedraal.

The Bronx

Vanuit Harlem steken we, via de Madison Ave Bridge, de Harlem River over. Stadsdeel The Bronx ziet er heel anders uit dan de Upper West Side en Morningside Heights. Op de afbeelding een garage in The Bronx

Yankee Stadium

De volgende stop is bij het Yankee Stadium, sinds 2009 het nieuwe stadion van de New York Yankees. Je kunt hier eventueel langer blijven en een volgende bus nemen, maar de bus blijft hier ook even wachten, zodat je wat foto's kunt maken.

Terug naar Harlem

Tijdens de tour krijg je een indruk van The Bronx, maar niet meer dan dat. De route gaat maar door een zeer klein gedeelte van het stadsdeel.

Via Harlem rijden we naar East Harlem, vanaf hier gaat de Hop-On, Hop-Off Tour volledig langs de oostzijde van Central Park. We stappen uit bij het beroemde Metropolitan Museum of Art om foto's te maken. Het museum bezoeken we later deze stedentrip van binnen. The MET ligt, evenals het beroemde Guggenheim museum, aan Museum Mile.
Tijdens de Tours kun je via een hoofdtelefoon naar informatie luisteren. We zijn normaal gesproken niet zo van de toeristische Hop-On, Hop-Off bussen, maar in New York vonden we het zéér geslaagd!

Reizen door Amerika

Gratis reisadvies ontvangen?
Ontvang een gratis reisgids
Blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief Contact